Nyáron kezdődött minden. Amikor ültünk a napsütötte szobában és azon gondolkodtunk, mihez is kezdhetnénk?! Aztán bevillant a gondolat: játszunk. És játszottunk. Egy aranyos kis lépegetős játékkal, ami képeskönyvben volt… és gyerekeknek szólt. Hamar végigértünk, hamar beleuntunk. Na de mit csináljunk ezután? Nem váltottunk másra, ezt kombináltuk tovább. Kiegészítettük úgy, hogy többet kelljen lépni, máshogyan kelljen dobni, nagyobb mezőn kelljen elfoglalni a pontokat, erősebb hadsereg szükségeltessen a győzelemhez, amire csak úgy lehet szert tenni, hogy megvásároljuk. Tehát nyersanyag-bázisokat is kellett kiépítenünk. Aztán egy kedves és együgyű társas 2 színes oldalból 4-re nőtte ki magát, rengeteg kellékkel.

Tervezgettünk aztán. Megrajzoltuk papírra a táblát, kartonra átvittük és kifestettük. Rögtönöztünk egy szabálykönyvet, és tudtuk: ennél több, jobb és komolyabb kell nekünk. S ha nekünk több kell, lehet, hogy másokat is érdekel.

Elhatároztuk magunkat.

Digitalizáltuk a táblát, kiegészítettük, szépítgettük és szép lassan aprólékosan kialalakított kártyákat terveztünk hozzá.

A legnehezebb a bábuk beszerzése volt. Novemberbe hajlott már az ősz, és még mindig nem voltunk készek vele, pedig úgy véltük, karácsonykor a legjobb alkalom lecsapni rá, és magunkhoz csábítani az érdeklődőket. Ha elhalasztjuk ezt a lehetőséget, talán nem figyel fel ránk senki.

De végül mindent megoldottunk és nyomdát is találtunk.

Persze ez a része volt a legnehezebb. Kalkulálni azon, hogy mi mehet színesen, mit tudunk csak fekete-fehéren, mert szinte az egészet kartonra kellett nyomtatnunk, ami pluszköltséget okozott. A lehető legkevesebbre kellett redukálnunk a kiadásokat, hogy elérhető árunk adhassuk. Így lehet az, hogy még nem minden tökéletes, hogy néhány kiegészítő szürkeárnyalatos és a későbbiekben lehetnek még módosítok, a visszajelzéseket követően.

De megcsináltuk! Elmondhatjuk, hogy alkottunk valamit, létrehoztunk valami szórakoztatót, s reméljük, ezzel nem csak mi vélekedünk így, hanem a bátor kozmonauták is!

Az Intergalaktikus Birodalmakat mi a jövő társasjátékának szánjuk, mert a történet a jövőben, az űrben játszódik, s ezt a világot csak a következő generációk érezhetik igazán közel magukhoz. Természetesen nem szelektáltuk a korosztályt különösebben, de mivel taktikázni és megfontoltan stratégiázni kell, ezért bizonyos tudás szükségeltetik hozzá.

Nem akartunk unalmas tömegcikket gyártani. Törekedtünk rá, hogy minél érdekesebb, összetettem és bonyolultabb, de még élvezhetően érthető legyen!

A játék univerzuma megérdemel egy külön kitérőt! Honnan is származnak ezek a furcsa nevek? A világot Adam Bogomolov kiadásra váró regényéből, a HY-14-ből kölcsönöztük. Erről bővebb információ „A regény” című menüpontban olvasható.

Ez hát a galaktikus történelem.

NAVIGÁCIÓ